We zijn opgelicht door Terrariumgigant.nl

Ik had nooit verwacht dat het shoppen voor leuke hamsterspulletjes weleens uit kan draaien in een totale oplichting ๐Ÿ˜ฎ Ik ben dan ook erg boos op de heer Sander Stoel van Terrariumgigant www.terrariumgigant.nl en www.beestenboelborculo.nl Beestenboel Borculo

Ik heb in september hamster spulletjes besteld, echter bleek het geleverde niet aan de verwachting te voldoen. Het materiaal was niet geschikt en zelfs gevaarlijk voor hamsters. Ik heb de artikelen zorgvuldig bekeken en ik ben tot de conclusie gekomen dat het niet geschikt is voor hamsters en of kleine knaagdieren en in overleg met de heer Sander Stoel zijn de spulletjes retour gegaan.

Ik heb de verzend en retourkosten betaald en via de track en trace het pakket gevolgd. Toen ik zag dat het pakket was aangekomen heb ik contact met Terrariumgigant opgenomen. Tot mijn verbazing kreeg ik geen reactie terug, terwijl daarvoor het contact soepeltjes verliep. Het kan door drukte komen, maar na vier maanden tevergeefs mailen en bellen heb ik maar een laatste mail de deur uit gedaan, dat ik van plan ben om juridische stappen te ondernemen, omdat dit lijkt op oplichting/verduistering. Toen opeens kreeg ik een reactie van meneer Sander Stoel van Terrariumgigant. Hij geeft aan dat hij niest heeft ontvangen. Nou zoals op onderstaande screenshot te zien is, is het pakket wel degelijk aangekomen.

terrariumgigant

Zelfs de Ritten Log van de Chauffeur heb ik gekregen van de vervoerder.

Ik heb Terrariumgigant wederom gemaild en aangegeven dat het pakket wel is afgeleverd en dat ik mijn geld terug wil en weer radiostilte. Toen heb ik maar via de facebookpagina een recensie geplaatst dat ik erg ontevreden ben omdat na retournering van goederen het geld niet wordt teruggegeven. Terrariumgigant heeft kort gereageerd dat hij het vervelend vind en wil helpen met mijn vermiste pakketโ€ฆ hoezo vermist?! Uiteraard heb ik hierop gereageerd en toen plots klaps was mijn reactie verwijderd, sterker nog de hele recensie was verwijderd en de mogelijkheid om op de facebook pagina van Terrariumgigant te reageren is nu uitgezet. Gelukkig heb ik nog even snel een screenshot kunnen maken.

terrariumgigantterrariumgigant
Maar goed, we zijn weer bij af, want Terrariumgigant reageert wederom nergens op. Het enige wat overblijft is aangifte doen en dat moet dan maar ook.

Het lijkt erop dat meneer Stoel niet via de mail wil reageren, maar zodra er een bericht op Facebook wordt geplaatst, wordt er dan toch wel op gereageerd.

Welke vermissing? Hoezo meewerken?

“Wij betalen niets”

Dat moge wel duidelijk zijn helaas …

Tot mijn grote spijt zie ik dat ik niet de enige ben…

Ik deel mijn ervaring omdat het mij nog nooit is overkomen. In Nederland valt dit onder verduistering en dat is strafbaar. Dus daarom mocht u dit lezen meneer Sander Stoel van www.terrariumgigant.nl ik ontvang graag mijn geld retour voor de reeds lang geleden retour gezonden spulletjes.

Update 27-01-2015

Onderstaande reactie heb ik van Terrariumgigant (Sander Stoel) ontvangen

“Prima, ik wacht je onderzoek af. Jij weet net zo goed als ik dat ook chauffeurs tekenen voor ontvangst, die 4 maanden is 2 maanden, maakt verder niet uit. Pakket zal ergens zijn gelegd en weer meegenomen of gewoon meegenomen. Ik wacht je conclusie met belangstelling af! Wij gaan niet betalen voor geen goederen retour zoals gezegd, je berichten worden inderdaad verwijderd van fb, want het is niet echt wenselijk onterecht zulke verhalen te ontvangen.”

en

“Quote Terrariumgigant.nl: Oja en je mag me best verder afschilderen als oplichter en in de waan blijven lotgenoten te vinden die ik allemaal oplicht. Maar als mensen iets op maat bestellen en er toch van afzien krijgen deze ook geen geld terug wink-emoticon De verspreide informatie wordt eveneens retour aangeboden aan u jegens smaad.”

Met andere woorden, het maakt niets uit of pakjes nou wel of niet aankomen. Hij heeft zogenaamd iets op maat gemaakt en dan krijg je je geld ook niet terug. Dit is wel heel goed om te weten, want meneer Stoel maakt Terrariums op maat, mocht het zo zijn dat hij het dus niet goed maakt, dan ben je gewoon je geld kwijt. Hij heeft het gemaakt en je hebt het maar f te nemen. Ik noem dit de omgekeerde wereld

Update: 05-02-2015

We hebben afgelopen week een aangetekende brief naar de heer Sander Stoel van Terrariumgigant.nl gestuurd. De brief is niet in ontvangst genomen en ligt nu op het postkantoor op meneer Stoel te wachten.

We zien dat er meer klachten binnenkomen, want op onze er is op onze facebook recensie gereageerd door een andere klant van Terrariumgigant.nl

Pas dus op voor Terrariumgigantwww.terrariumgigant.nl en www.beestenboelborculo.nl Beestenboel Borculo

Update 15-07-2017

Nog iemand die is opgelicht

Meneer weigerde mijn 53 euro terug over te maken, hele discussie daarover gehad op WhatsApp. Ook zou ik mijn terrarium van 75 euro dit weekend ophalen, na die discussie kon dat opeens niet meer en werd ik geblokt op WhatsApp. Doei geld! Ik vind het gewoon zรณ apart hoe je mensen niet hun geld kunt teruggeven (ik heb de spulletjes ook nooit ontvangen overigens).

Ik had hem overigens geconfronteerd met de slechte recensies, ik zei: “Er staan zeer slechte recensies en verhalen op het internet over u en uw bedrijf, ik hoop dat u mij nog het tegendeel kan bewijzen!”
En weet je wat zijn reactie daarop was? : “Geen probleem mevrouw, ik vond ook zeer slechte recensies over u op het internet”, en ook nog “Ik heb ook op u gegoogled en wilde niet geloven wat ik daar allemaal las.”
Het grappige is dat er gewoon niks slechts over mij op internet staat, was gewoon een kinderachtige reactie dus.

Volgens mij is deze meneer echt niet goed bij zijn hoofd. Erg kinderachtige opmerkingen in het WhatsAppgesprek, en hij kon ook niet eens ABN, praatte heel slordig. Ik voelde mij gewoon de volwassene in het gesprek, en ik ben minstens 20 jaar jonger dan deze vent? XD (Ik ben 18)

Ik ga inderdaad naar de politie stappen, deze man mag hier niet mee wegkomen!

 

 

9 gedachten over “We zijn opgelicht door Terrariumgigant.nl

  • 8 juli 2018 om 09:57
    Permalink

    Tip: De fraude helpdesk van de kamer van koophandel. Ga naar de website van de kamer van koophandel. Zoek zijn bedrijfsgegevens met de zoekbalk. Maak een screenshot van zijn bedrijfsgegevens en vraag hem vriendelijk doch dringend om het verschuldigde bedrag terug te storten binnen 3 dagen om een eventuele melding bij de KvK en fraude helpdesk te voorkomen. Dit zou moeten werken ๐Ÿ˜‰

    Beantwoorden
  • 30 mei 2018 om 16:32
    Permalink

    Hi! Balen!
    Ik kijk dus al behoorlijk lang op je site maar vind dit nu pas, nadat ik opgelicht ben, voor โ‚ฌ125,00 om precies te zijn. Ik ben student en het was voor mij echt heel veel geld. Meneer geeft inderdaad geen gehoor.

    Zelf werk ik bij de rechtbank en ik weet dat er mogelijkheden zijn om een collectieve civiele zaak te beginnen. Wellicht een idee, want dit kan zo echt niet.

    Hoe is het met je aangifte afgelopen?

    Beantwoorden
    • 31 mei 2018 om 21:10
      Permalink

      Hallo Renske!
      Jeetje wat erg! bah bah dat hij nog steeds bezig is. De politie kan de aangifte niet opnemen omdat het geen oplichting is maar onder het civiele recht valt… het is geen oplichting maar “wantprestatie” ๐Ÿ™

      Beantwoorden
  • 5 augustus 2015 om 18:21
    Permalink

    Even een udpate: We hebben nog steeds onze centjes niet teruggekregen van meneer sander stoel. Hij weigert en zoals we wel vaker in Nederland zie.. komen de oplichters ermee weg ๐Ÿ™

    Beantwoorden
  • 10 april 2015 om 20:54
    Permalink

    Ook ik heb een slechte ervaring. Deze persoon denkt alles door stilte verdwijnt.
    Mijn advies, ga met en grote boog om alles wat deze man doet.

    Beantwoorden
    • 24 april 2015 om 06:35
      Permalink

      Dank je wel voor je reactie Guid!
      Wij zijn nog even bezig hiermee. We hebben een incassobureau in de arm genomen ๐Ÿ˜‰ Kijken of dat wat doet.

      Beantwoorden
  • 8 april 2015 om 22:04
    Permalink

    Mijn advies is deze, ga met een grote boog om alles deze persoon doet.
    Deze persoon is een zeer verkeerde persoon die gestopt moet worden door een recht.
    Mijn advies is gekomen met ervaring met deze persoon.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *